sunnuntai 15. tammikuuta 2017

Huivituunaus ja hamonen

Olen kovin haaveillut erään ruotsalaisen vaatemerkin college-hametta, mutta en ole millään raaskinut maksaa siitä 60€. Kysyin ystävältä opettaisiko hän minua ompelemaan tuollaisen hameen oikeaoppisesti ja hän tekikin sen mielellään. Materiaalit maksoivat reilun kympin ja aikaa kaavahommiin, teehetkeen ja ompelemiseen meni kolmisen tuntia. Eli jos itselleen ei laske tuntipalkkaa, kyllä kannatti.

Hameen kaveriksi tuunausompelin kierrätyskeskuksesta löydetyn paneeliverhon tuubihuiviksi. Verho oli kovin kellastunut, mutta materiaali oli pehmeää, joten maksoin siitä pyydetyn euron mielelläni. Kotona liotin sen kloriitissa ja pesin pesukoneessa. Materiaalista tuli kuin uusi. Ompelin reunoihin pitsit siksakilla ja sen jälkeen yhdistin huivin tuubiksi. Pitsiä meni jonkin verran, mutta sitä löysin huimaan 20 sentin metrihintaan syksyn reissulta Riikasta, joten raaskin pistellä reilusti. Huivista tuli juuri sopivan mittainen ja valkoisena sille löytyy varmasti paljon käyttöä.



Tässä verho jo pestynä. Unohdin ottaa kuvan ennen valkaisua.




4 kommenttia:

  1. Upeat tuli molemmista! Milloinkohan minä saisin aikaiseksi kaivaa ompelukoneen kaapista? Siitä on tullut jotenkin niin mörkö kun en ole yläasteen jälkeen ommellut :D

    VastaaPoista
  2. Tuollaisesta huivituunauksesta Jenni olisi hyvä aloittaa. Pelkkää suoraa saumaa ja siksakkia. Hamekin oli simppeli ommella, mutta nuo taskut olivat minulle uusi juttu. Kone vaan esiin rohkeasti ja ompeluhommiin!

    VastaaPoista
  3. Tuollaisesta huivituunauksesta Jenni olisi hyvä aloittaa. Pelkkää suoraa saumaa ja siksakkia. Hamekin oli simppeli ommella, mutta nuo taskut olivat minulle uusi juttu. Kone vaan esiin rohkeasti ja ompeluhommiin!

    VastaaPoista
  4. Tuota taitoa ihailen kun näet mahdollisuuksia jossain kellastuneessa verhossa.... minä olen aika sokea sellaiseen ja ihailen kaikkia, joilla näitä visioita on terkuin Mervi K

    VastaaPoista